بنتون | Benetton
بنتون از ابتدای دهه 1980 یک استراتژی تبلیغاتی منحصر بفرد را اتخاذ کرده است که به اندازه مدلهای رنگارنگش مشهور است. این کمپانی به جای تبلیغ مدلهایش، کمپین تبلغاتی «رنگهای متحد» که توسط اولیوریا توسکانی ایجاد و عکاسی شده است، شامل یک سری عکس های جنجالی است که برای جلب توجه نسبت به یک مسئله سیاسی یا اجتماعی استفاده میشود. یک مرد متبلا به ایدز در بستر مرگ، یک نوزاد تازه متولد شده که هنور آغشته به خون است، زندانیان منتظر اعدام و شلوار پر از جای گلوله یک سرباز کشته شده در جنگ بوسنی جزء به یادماندنیترین عکسها هستند. هیچ کدام از محصولات بنتون در این عکسها گنجانده نشده اند و تنها قرار گرفتن لوگوی شرکت در گوشه ای از عکس، تبلیغاتی بودن آن را نشان میدهد. توسکانی در سال 2000 از کمپین تبلیغانی بنتون کناره گیری کرد ولی تعهد بنتون به فعالیت های جنجالی و اجتماعی در قرن 21 نیز ادامه داشته است. تبلیغ «بدون نفرت» بنتون در سال 2011 که تصویر رهبران جهان را در حال بوسه نشان میدهد همچنان باعث بحث های پرشوری میشود.